Järnvägen Cup♥

Fredag

Vi satte oss på tåget mot Hallsberg.

Vi åkte väll i någon timme eller så.

När vi kom fram så var klockan ungefär halv nio kanske.

Och när vi kom fram till skolan där vi skulle sova, så började alla med att blåsa upp madrasserna och packa upp.

Sen pratade vi om hur morgon dagen skulle se ut.

Senare under kvällen gick vi för att köpa något att äta eller dricka.

Så vi gick till STATOIL, där köpte jag en ramlösa annanas, så god!

När klockan började bli mot 11 så gick vi hem.

Vi gjorde oss iordning för att sova, men det flesta somnade runt 1.

Coola brudar på väg in till STATOIL!


Lördag

Jag vaknade till vid halv 4 och visste inte vad jag skulle göra, eftersom alla andra sov.

Men efter ett tag somnade jag om.

Halv 9 gick alla upp.

Vi böt om till matchställ och gjorde oss klara för att gå till frukosten.

Snacka om att vi hade grymt väder, det var runt 24 till 26 grader!

Men efter vi ätit klart, så gick vi iväg och kollade på lite matcher, för våran första match var klockan 11:40.

Och nu var det äntligen våran tur, så vi började värma upp.

Vi skulle möta Lidingö SK i första matchen.

Och den vann vi med 16-10.

Efter matchen så gick vi och åt lunch.

Våran andra match var klockan 3 så det var kort om tid.

Så direkt efter vi hade ätit så skulle vi värma upp igen.

Och i denna match skulle vi möta Lindesberg och vi vet att dom är rätt så bra.

När vi kommer in på planen så är alla typ 2 meter, nej jag bara skoja men dom var väldigt långa tycker jag!

Den här matchen tycker jag var grymt rolig, för dom började tappa humöret och vi blev bara gladare och gladare.

Vi vann matchen med 19-13!

Efter matchen så var alla sjukt nöjda och det var en underbar känsla i laget♥

När vi hade pratat klart så fick vi göra lite vad vi ville ett tag.

Så jag och det flesta andra i laget gick bara runt och kollade.

Tiden gick fort där så då var det dags att äta middag.

Klockan 19:10 skulle vi ha våran sista match för dagen.

Och motståndarna i denna match hette Kärra HF.

Vi tyckte först att dom såg små ut, så vi tog nästa ut segern i förskott.

Men när vi spelade måste så var dom väldigt bra!

Och matchen slutade 13-13.

Sen fick vi skjus till skolan av föräldrarna.

När vi kom till skolan så packade vi ner dusch saker och gick sen iväg mot duscharna.

Ganska många var hungriga efter som vi hade varit ute i solen hela dagen + att värmen drar mycket energi.

Så då gick vi iväg till en restaurang.

Det var mysigt att sitta där och god mat var det också!

Sen gick vi tillbaka till skolan.

Där gjorde vi inget speciellt, jag var så himla varm så jag var ute ett bra tag.

Senare under kvällen så gick jag efter Ella och Lovisa in i ett rum.

Och när vi kom in där så hörde vi ljud så vi gick och kollade vad det var som lät.

Haha och där satt några äldre killarna som bodde brevid oss, dom som jag tyckte var lite smått läskiga..

Men dom kollade iallafall på Eurovision och det slutade med att nästa alla från laget kom dit och kolla.

När det var slut så gick vi och skulle försöka sova.

Söndag

Vi gick upp rätt så tidigt för att våran match började 08:20 mot Vadstena HF.

Nu var det 16-delsfinal.

Matchen gick bra och vi vann den med 17-14.

Vi var riktigt glada för nu var vi i 8-delsfinal.

Och i denna match så skulle vi möta IF Hellton.

Dom var snabba och bra.

Så den matchen förlorade vi tyvärr..

Vi åkte tillbaka till skolan så vi fick duscha och föräldrarna fick packa ner allt.

Sen var det tyvärr bara att åka hem.

Juste dom som vi blev utslagna mot alltså IF Hellton dom vann hela cupen för F-99.

Dom var bäst av 43 F-99 lag!

Ett snyggt lagfoto alla får solen i ögonen och min cuptröja♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0